Monday, December 12, 2011

After 3 month...

lama benor xjenguk kat blog aku ni...last update b4 raya puasa dulu n masa tu dh 8 bln preggy..n now masa aku dok taip ni my baby lg 2 ari nk msk 3 bln..huhu..cepatnya masa berlalu..nk story mory sket apa yg dh jd dlm 3 bln ni..sebelum tu layan picca raya dulu

                                                           d pagi raya..masa ni 72kg..huhu

                                                           tembamnya time ni...

                                                        kat empangan beris

                                                       

i) admit Hospital Sultan Abdul Halim 12/9/11
aritu check up mcm biasa kat KK Bakar Arang,cek pya cek last2 kna refer ke hosp sbb misi risau aku leaking,maklumlah bby sulung xdak pengalaman lg..2 ari 2 mlm dok bertapa kat spital tu..

ii) 14/9/11 deliver Qaleesya Hazzua
air ketuban pecah time tgh tdo mlm tu kul 1.30 pg..sedar2 kain n cadar katil spital tu dh basah lencun,trus tekan bell pggil misi..bwk p cek jln still buka 1cm tu jgk..sementara nk bersalin tu ada la kena cek dlm 4-5 kali jgk..fobia gila..petang kul 7.00 b4 hubby blk aku srh p tya misi bla depa nk bwk trun p labour room..sakit xtaw nk habaq dh..huhu..kena p cek skali lg n msa tu jln dh bka 5cm..trus depa nk bwk trun..depa srh mkn tp den dh xmampu nk telan apa..2suap nsi ja kot pastu mnum air kembang fatimah sblm trun..kul 7.15 depa tolak ke bwh..then 7.30 depa cek dh 7cm..proses bersalin pn bermula..hihi (pengalaman yang sangat berharga yang tak dapat digambarkan dengan kata2)..di sebabkan kesibukan yg melampau n kekurangan kakitangn kat labour room,doc ckp jantung bby dh lemah so depa nk bedah..(masa ni hanya Tuhan yg taw perasaan aku)..dlm masa proses nk dibedah tu,aku bertawakal dan berdoa xmau kena bedah..aku nk bersalin normal,so aku kuatkan semangat n tekad aku cuba utk bersalin normal..tgh pakar bius dok siap brg2 nk bius aku aku pn push dgn sekuat ati..dibantu oleh staf2 kat dewan bedah puteri sulungku Qaleesya Hazzua selamat dilahirkan tepat jam 10.13pm dgn berat 2.87kg..alhamdulillah semuanya telah selamat..




0 comments:

Post a Comment