Wednesday, August 24, 2011

PUASA~RAYA~BERSALIN~????

pejam celik pejam celik dh 24 hari umat islam puasa..maknanya lg 6 hari ja nk raya..errrrrrmmmmm ntah knapa thn ni aku x excited sgt nk raya..??setelah aku pk2 ni mgkn antara sbb2nya...

i) sebab aku xposa penuh
actually thn ni br 2 hari aku posa.erm bkn sengaja xmau posa tp atas nasihat doc utk kebaikan aku n baby dlm perut ni..sbnqnya ada cita d sebalik aku xposa ni..1st n 2nd day aku dpt berposa dgn jayanya tanpa ada sbrg mslah lgsg..xrsa letih,penat or lapaq..cuma baby ni ja yg terlalu aktif menendang2 dlm perut..n bila msk hari ketiga tu alkisahnya aku ke KKIA Jln Macalister utk check BP weekly..n nk d jdkan kisah jgk aritu terkantoi la dgn urine yg sgt2 teruk..doc ckp kncg kotor n aku dh dehydration..so doc suh aku admit hosp..mak ooii akhirnya terpaksa la jua menunggu ambulan utk d bwk ke MHPP (Maternity Hospital Pulau Pinang)..sblm tu puas aku pujuk doc mntk nk blk msk hosp kat SP..doc mati2 xbg takut jd apa2 msa aku blk tu..at last terpaksa la col my hubby yg tgh keja tu gtaw aku kna admit n suh dia mai penang..gelabah la hubby..n d shortkn story tu mmg Allah dh tentukan yg aku x keseorangan aritu sbb kwn sekerja aku pn kna admit jgk waktu yg sama kat KKIA yg sama, smpaikan kami jd bhn gelak kat klinik tu gara2 kerja tmpat sama n kena admit sama2 mslah yg sama...dan jgk dok blk yg sama..hehe..pk2 blk lwak la jgk..apa2 pn masa tu 1st time la aku merasa kena masuk ayaq utk seumur hdup ni dan pengalaman tu sgt2 la xbest..SAKITTTT!!!!!TAK SUKA!!!!esoknya dh blh blk yeeeyyy...dan dpt MC 5 hari...start pd aritu doc dh xbg posa n aku pn xbrani dh...xmau la jd apa2..pasni terpaksa la aku mengQADAkan posa tu...

ii) excited nk sambut baby lebih
sbb ke 2 mgkn aku x excited nk raya sbb terlebih excited nk sambut baby kot..dgn keadaan kaki yg dh bengkak bom ni ermm mood nk raya pn xda..cuma hrp dpt bersalin cpt n selamat semuanya ja..ramai dok kata xlambat dh aku nk deliver..erm kalu blh aku nk la bg lps raya dulu..nk mkn puas2 sblm nk terliur masa berpantang..tp if baby ni xsabaq nk kuaq dh bg la lps mggu ni..coz next week br ckp 36 mggu or 9 bln..apa2 pn aku hrp semua selamat..amin...

iii) sbb xleh shoping sakan
mgkn ni jgk penyebab aku rasa xbest nk raya thn ni..p window shoping tgk baju lawa2 ja, tp hubby slalu kata "toksah dok tgk la yg tu..xsesuai dh..tggu thn depan.."huhu..XSYOK2...so thn ni aku just bli sehelai jubah+ala2 kaftan n sehelai tudung..tu sj..tu pun puas aku pk..ikutkan ati mmg xmau bli lgsg..tp hubby ckp bli la sehelai pn xpa..kalu xsempat pkai at least lepas bersalin nnt leh pakai lg...so aku pn bli la..dlm dok xmau2 tu sedondon jgk tema warna kami..1st time smbut raya as a wife..hehe..

ckp la stakat ni dulu aku bg point2 sbb malas nk pk sal raya ni..nnt2 kalu rajin aku update lg..kalu nk cita suma mmg xhbs mengarang mlm ni..

anyway aku nk ucap SELAMAT PERPUASA n SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN


                                     

utk ank2 buah aku, kalu nk duit raya make sure posa penuh..sapa posa x penuh duit raya pn xpenuh or silap2 hari bln buka sampul n kosong ja dlm tu..huhu....

0 comments:

Post a Comment